Jentene m Kristin 3[2]

Juniorlandslag

Sunn Jenteidrett støtter juniorlandslagene i langrenn, skiskyting, friidrett og orientering og bistår med foredrag og veiledning i idrettsernæring.

Siden 2013/2014 har Sunn idrett jobbet tett med jentene på juniorlandslagene i langrenn, skiskyting, orientering og friidrett ved å delta på samlinger. For at utøvere skal skal bli best mulig rustet til å tåle mange år med mye trening er det viktig å spise smart og nok. Som ung idrettsutøver bør man derfor jobbe med å få inn gode rutiner på kosthold og restitusjon, på lik linje med treningen. Gjennom foredrag, individuelle kostveiledninger og e-læring lærer vi jentene om idrettsernæring, vekst og utvikling.

På noen av samlingene arrangerer vi matlagingskvelder, hvor vi lager flere retter sammen. Målet er å inspirere utøverne til å lage mat selv, og gi de tips og oppskrifter til enkel, næringsrik og god mat som er bra for en idrettsutøver. Vi tar oss også tid til å dekke fine bord og spise sammen til slutt. Trivsel rundt matbordet og matglede er noe vi setter høyt i Sunn idrett. Jentene får også en gjennomgang av retningslinjene for «Når skal vi si stopp?» på samlingene.

 

Andre juniorlandslag:

Arbeidet med juniorladslagene er først og fremst et tilbud for våre fire idretter, men vi holder også foredrag for andre juniorlandslag i henhold til våre standardpriser, dersom vi har kapasitet.